ქ. ქუთაისის
N 24 სკოლის ბაზაზე არსებული „ნორჩ მათემატიკოსთა
წრე“
სკოლა: სსიპ ქ. ქუთაისის N24 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი: X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10
მასწავლებელი:
ინგა კვიჟინაძე
წრის მუშაობის მნიშვნელობა და
აქტუალურობა : თანამედროვე
ეპოქაში მათემატიკა ცხოვრების განუყრელი ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის
საქმიანობის ყველა სფეროში: მეცნიერებასა და ტექნოლოგიებში, მედიცინაში,
ეკონომიკაში, გარემოს დაცვასა და აღდგენა-კეთილმოწყობაში, სოციალურ
გადაწყვეტილებათა მიღებაში. აგრეთვე აღსანიშნავია მათემატიკის განსაკუთრებული როლი
კაცობრიობის განვითარებაში და თანამედროვე ცივილიზაციის ჩამოყალიბებაში.
საინფორმაციო და გამოთვლითი ტექნოლოგიების განვითარება, სივრცე-დროის სტრუქტურის
უკეთ გააზრება, ბუნებაში არსებული მრავალი კანონზომიერების აღმოჩენა და აღწერა,
ნათლად წარმოაჩენს მათემატიკის სამეცნიერო და კულტურულ ღირებულებას. რაც
განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, მათემატიკა ხელს უწყობს ადამიანის გონებრივი
შესაძლებლობების განვითარებას. იგი იძლევა ეფექტიანი, ლაკონური და არაორაზროვანი
კომუნიკაციის საშუალებას. მათემატიკის გამოყენებით შესაძლებელია რთული სიტუაციის
თვალსაჩინო წარმოჩენა, მოვლენების ახსნა და მათი შედეგების განჭვრეტა.
მათემატიკაში შექმნილი აბსტრაქტული სისტემები და თეორიული მოდელები გამოიყენება
კანონზომიერებების შესასწავლად, სიტუაციის გასაანალიზებლად და პრობლემების
გადასაჭრელად.
პრობლემის გადაჭრისას აუცილებელია მის არსში
წვდომა, ადეკვატური მათემატიკური აპარატის შერჩევა, ხოლო ასეთის არ არსებობის
შემთხვევაში - მისი შემუშავება; შესასწავლი პროცესისა თუ ობიექტის გააზრებული
მოდელის შექმნა, მიღებული მოდელის საშუალებით საჭირო დასკვნების გაკეთება და
შემდეგ მათი ინტერპრეტაცია. პრაქტიკული თუ სამეცნიერო პრობლემები, თავის მხრივ
მათემატიკას ამარაგებს მნიშვნელოვანი და საინტერესო ამოცანებით. აქედან
გამომდინარე, სწავლებისას მნიშვნელოვანი ყურადღება უნდა მიექცეს მათემატიკური მეთოდების
გამოყენებას გარემომცველი სამყაროს შემეცნებისას, სოციალურ-ეკონომიკური თუ
ტექნიკური პროცესების მართვისას, საყოფაცხოვრებო თუ მეცნიერული პრობლემების
გადაჭრისას და მათემატიკური ცოდნის, როგორც ლოგიკურად გამართული სისტემის
ჩამოყალიბებას და გადაცემას. გარდა ამისა, მათემატიკის სწავლებისას, ძირითადი
ფოკუსის გადატანა როგორც პრაქტიკული ასევე მეცნიერული ხასიათის პრობლემების
გადაჭრაზე, აძლიერებს მოსწავლეთა მოტივაციას და აღძრავს მათემატიკისადმი ინტერესს.
ყველა ზემოთთქმულის გათვალისწინებისა და გაანალიზედბის შემდეგ გადავწყვითე
სკოლის ბაზაზე ჩამომეყალიბებინა მათემატიკის უფასო წრე რათა დავხმარებოდი ჩენს
მოსწავლეებს მათემატიკის გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის განმტკიცებასა და პრაქტიკულ
გამოყენებაში, რაც მათ საშუალებას მისცემს უფრო კარგად მომზადებული შეხვდნენ
მომავალ საატასტატო თუ ეროვნულ გამოცდებს.
წრის მუშაობის მიზანი : მეათე
კლასში დაგეგმილი საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად სწავლების ოთხივე მიმართულებაში:რიცხვები და
მოქმედებები; გეომეტრია და სივრცის აღქმა; მონაცემთა ანალიზი, სტატისტიკა და
ალბათობა; კანონზომიერებები და ალგებრა.
საწრეო მუშაობა ორიენტირებული იქნება მოსწავლის საგნობრივი ცოდნის განმტკიცება-განვითარებაზე და მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებაზე,ასევე მოსწავლეთა შემოქმედებითი
უნარების განვითარებაზე.წრის მუშაობის განმავლობაში მოსწავლემ შეძლოს :
• ვარაუდის გამოთქმა
და კერძო შემთხვევებში მისი კვლევა;
• საწყისი მონაცემების
შერჩევა და ორგანიზება (მათ შორის აქსიომების ან/და უკვე ცნობილი ფაქტების); არსებითი თვისებებისა და მონაცემების გამოყოფა;
• დამტკიცების, დასაბუთების
ხერხის შერჩევა (მაგალითად. დასაბუთებისას საწინააღმდეგოს დაშვების მეთოდის გამოყენება,
ევრისტული მეთოდის გამოყენება);
• სხვადასხვა ტიპის
გამონათქვამის ადეკვატური გამოყენება; მაგალითად: პირობითი გამონათქვამის (“თუ ...
მაშინ”), რაოდენობრივი შინაარსის გამონათქვამის, დაშვების, განსაზღვრების, თეორემის,
ჰიპოთეზის, შემთხვევათა ჩამონათვალის;
• არჩეული სტრატეგიის
ვარგისიანობისა და მისი გამოყენების საზღვრების განხილვა;
• მსჯელობის ხაზის
განვითარება, ალტერნატიული გზის მოძებნა, მიღებული გადაწყვეტილების სისწორისა და ეფექტიანობის
დასაბუთება; განზოგადებით ან დედუქციით მიღებული დასკვნების
ახსნა და დასაბუთება;
•
თეორემების,
დებულებების დასკვნის ანალიზი
ერთი ან რამდენიმე პირობის, შეზღუდვის შესუტებით ან მოხსნით;
წრის
მუშაობის განრიგი: 2018-2019 სასწავლო
წლის 1 სემესტრის ყოველი სამშაბათი 13სთ
:30 წთ და ხუთშაბათი 15სთ
:30 წთ.
სამუშაო პროგრამა
თემა
|
განხორციელების
დრო
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
||||
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
|
16.10. 2018 წ
|
დაფა
კომპიუტერი,აუდიომასალა
|
|
||||
ნატურალური და მთელი რიცხვები.
გამყოფი და ჯერადი. მარტივი და შედგენილი რიცხვები.
უსგ და უსჯ
|
18-.23 .2018წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
რაციონალური რიცხვები.მოქმედებები წილადებზე.
|
25-30.10. 2018
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
ხარისხი და მოქმედებები ხარისხებზე.
|
1.-6 .11. 2018წ
|
კომპიუტერი,
დაფა, ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
ერთწევრი და მრავალწევრი. შემოკლებული გამრავლების ფორმულები.
|
8.-13 .11. 2018წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
წრფივი განტოლება. წრფივ განტოლებათა სისტემა
|
15-20. 11 2018წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
სიმრავლე, ქვესიმრავლე.სიმრავლეთა თანაკვეთა და გაერთიანება. ვენის
დიაგრამები
|
22-27.11. 2018წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
პროპორცია.ნაწილი და პროცენტი
|
29.11 -4.12. 2018წ.
|
სხვადასხვა
სახის ტესტები
|
|
||||
ზომის ერთეულები
|
6-11.12 2018.წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
უტოლობა
|
13-18.12. 2018წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
საშუალო, მოდა, მედიანა,დიაპაზონი
|
20.12. 2018წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
ფუნქცია. ფუნქციის მოცემის ხერხები
|
25.12 .2018წ
|
კომპიუტერი, პროექტორი, ტექსტები
|
|
||||
საწრეო მუშაობის შეჯამება
|
27.12 2018წ
|
|
|
ქ. ქუთაისის
N 24 სკოლის ბაზაზე არსებული „ნორჩ მათემატიკოსთა
წრე“
სკოლა: სსიპ ქ. ქუთაისის N24 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი: X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10
მასწავლებელი:
ინგა კვიჟინაძე
წრის მუშაობის მნიშვნელობა და
აქტუალურობა : თანამედროვე
ეპოქაში მათემატიკა ცხოვრების განუყრელი ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის
საქმიანობის ყველა სფეროში: მეცნიერებასა და ტექნოლოგიებში, მედიცინაში,
ეკონომიკაში, გარემოს დაცვასა და აღდგენა-კეთილმოწყობაში, სოციალურ
გადაწყვეტილებათა მიღებაში. აგრეთვე აღსანიშნავია მათემატიკის განსაკუთრებული როლი
კაცობრიობის განვითარებაში და თანამედროვე ცივილიზაციის ჩამოყალიბებაში.
საინფორმაციო და გამოთვლითი ტექნოლოგიების განვითარება, სივრცე-დროის სტრუქტურის
უკეთ გააზრება, ბუნებაში არსებული მრავალი კანონზომიერების აღმოჩენა და აღწერა,
ნათლად წარმოაჩენს მათემატიკის სამეცნიერო და კულტურულ ღირებულებას. რაც
განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, მათემატიკა ხელს უწყობს ადამიანის გონებრივი
შესაძლებლობების განვითარებას. იგი იძლევა ეფექტიანი, ლაკონური და არაორაზროვანი
კომუნიკაციის საშუალებას. მათემატიკის გამოყენებით შესაძლებელია რთული სიტუაციის
თვალსაჩინო წარმოჩენა, მოვლენების ახსნა და მათი შედეგების განჭვრეტა.
მათემატიკაში შექმნილი აბსტრაქტული სისტემები და თეორიული მოდელები გამოიყენება
კანონზომიერებების შესასწავლად, სიტუაციის გასაანალიზებლად და პრობლემების
გადასაჭრელად.
პრობლემის გადაჭრისას აუცილებელია მის არსში
წვდომა, ადეკვატური მათემატიკური აპარატის შერჩევა, ხოლო ასეთის არ არსებობის
შემთხვევაში - მისი შემუშავება; შესასწავლი პროცესისა თუ ობიექტის გააზრებული
მოდელის შექმნა, მიღებული მოდელის საშუალებით საჭირო დასკვნების გაკეთება და
შემდეგ მათი ინტერპრეტაცია. პრაქტიკული თუ სამეცნიერო პრობლემები, თავის მხრივ
მათემატიკას ამარაგებს მნიშვნელოვანი და საინტერესო ამოცანებით. აქედან
გამომდინარე, სწავლებისას მნიშვნელოვანი ყურადღება უნდა მიექცეს მათემატიკური მეთოდების
გამოყენებას გარემომცველი სამყაროს შემეცნებისას, სოციალურ-ეკონომიკური თუ
ტექნიკური პროცესების მართვისას, საყოფაცხოვრებო თუ მეცნიერული პრობლემების
გადაჭრისას და მათემატიკური ცოდნის, როგორც ლოგიკურად გამართული სისტემის
ჩამოყალიბებას და გადაცემას. გარდა ამისა, მათემატიკის სწავლებისას, ძირითადი
ფოკუსის გადატანა როგორც პრაქტიკული ასევე მეცნიერული ხასიათის პრობლემების
გადაჭრაზე, აძლიერებს მოსწავლეთა მოტივაციას და აღძრავს მათემატიკისადმი ინტერესს.
ყველა ზემოთთქმულის გათვალისწინებისა და გაანალიზედბის შემდეგ გადავწყვითე
სკოლის ბაზაზე ჩამომეყალიბებინა მათემატიკის უფასო წრე რათა დავხმარებოდი ჩენს
მოსწავლეებს მათემატიკის გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის განმტკიცებასა და პრაქტიკულ
გამოყენებაში, რაც მათ საშუალებას მისცემს უფრო კარგად მომზადებული შეხვდნენ
მომავალ საატასტატო თუ ეროვნულ გამოცდებს.
წრის მუშაობის მიზანი : მეათე
კლასში დაგეგმილი საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად სწავლების ოთხივე მიმართულებაში:რიცხვები და
მოქმედებები; გეომეტრია და სივრცის აღქმა; მონაცემთა ანალიზი, სტატისტიკა და
ალბათობა; კანონზომიერებები და ალგებრა.
საწრეო მუშაობა ორიენტირებული იქნება მოსწავლის საგნობრივი ცოდნის განმტკიცება-განვითარებაზე და მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებაზე,ასევე მოსწავლეთა შემოქმედებითი
უნარების განვითარებაზე.წრის მუშაობის განმავლობაში მოსწავლემ შეძლოს :
• ვარაუდის გამოთქმა
და კერძო შემთხვევებში მისი კვლევა;
• საწყისი მონაცემების
შერჩევა და ორგანიზება (მათ შორის აქსიომების ან/და უკვე ცნობილი ფაქტების); არსებითი თვისებებისა და მონაცემების გამოყოფა;
• დამტკიცების, დასაბუთების
ხერხის შერჩევა (მაგალითად. დასაბუთებისას საწინააღმდეგოს დაშვების მეთოდის გამოყენება,
ევრისტული მეთოდის გამოყენება);
• სხვადასხვა ტიპის
გამონათქვამის ადეკვატური გამოყენება; მაგალითად: პირობითი გამონათქვამის (“თუ ...
მაშინ”), რაოდენობრივი შინაარსის გამონათქვამის, დაშვების, განსაზღვრების, თეორემის,
ჰიპოთეზის, შემთხვევათა ჩამონათვალის;
• არჩეული სტრატეგიის
ვარგისიანობისა და მისი გამოყენების საზღვრების განხილვა;
• მსჯელობის ხაზის
განვითარება, ალტერნატიული გზის მოძებნა, მიღებული გადაწყვეტილების სისწორისა და ეფექტიანობის
დასაბუთება; განზოგადებით ან დედუქციით მიღებული დასკვნების
ახსნა და დასაბუთება;
•
თეორემების,
დებულებების დასკვნის ანალიზი
ერთი ან რამდენიმე პირობის, შეზღუდვის შესუტებით ან მოხსნით;
წრის
მუშაობის განრიგი: 2018-2019 სასწავლო
წლის 2 სემესტრის ყოველი სამშაბათი 14სთ ;30
წთ და პარასკევი 14სთ;30წთ.
სამუშაო პროგრამა
თემა
|
განხორციელების
დრო
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
||||
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
|
22.01. 2019 წ
|
დაფა
კომპიუტერი,აუდიომასალა
|
|
||||
წერტილი.წრფე.სხივი.მონაკვეთი.ტეხილი.
|
25.01.-.01.02 .2019წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
კუთხე (მოსაზღვრე,ვერტიკალური, შიგა ჯვარედინად
მდებარე, შიგა ცალმხრივად მდებარე კუთხეები)
|
05.02-12.02. 2019წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
სამკუთხედები (ტოლგვერდა, ტოლფერდა, მართკუთხა სამკუთხედები,
სამკუთხედის უტოლობა, პითაგორას თეორემა.
|
15.02.-22 .02. 2019წ
|
დაფა, ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
მრავალკუთხედები. ოთხკუთხედები.
|
26.02.-05 .03. 2019წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
პარალელოგრამი, რომბი, მართკუთხედი, კვადრატი.
|
15.03-22.03. 2019წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
წრეწირი. წრე. სექტორი (ფართობი, სიგრძე)
|
26.03-02..04. 2019წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
სიმეტრია. ღერძული და ცენტრული სიმეტრიები.
|
05.04 -12.04 2019წ.
|
დაფა, ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი
|
|
||||
ამოცანების ამოხსნა კოორდინატთა სისტემის
გამოყენებით.
|
16.04-19.04 2019.წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
მრავალწახნაგები. მართკუთხა პარალელეპიპედი.
კუბი.
|
23.04-30.04. 2019წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
ამოცანები მონაცემთა საკმარისობაზე.
|
03.05-14.05. 2019წ
|
დაფა,
ცარცი,
სამუშაო
ფურცლები, კალამი
|
|
||||
სხვადასხვა ამოცანები.
|
14.05-29.05. 2019წ
|
კომპიუტერი, პროექტორი, ტესტები
|
|
||||
საწრეო მუშაობის შეჯამება
|
31.05-07.06. 2019წ
|
|
|
No comments:
Post a Comment