საწრეო მუშაობა

ქ.  ქუთაისის N 24 სკოლის ბაზაზე არსებული   „ნორჩ მათემატიკოსთა წრე“
სკოლა: სსიპ ქ. ქუთაისის N24 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი:   X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  10
მასწავლებელი:   ინგა კვიჟინაძე

წრის მუშაობის მნიშვნელობა და აქტუალურობა : თანამედროვე ეპოქაში მათემატიკა ცხოვრების განუყრელი ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში: მეცნიერებასა და ტექნოლოგიებში, მედიცინაში, ეკონომიკაში, გარემოს დაცვასა და აღდგენა-კეთილმოწყობაში, სოციალურ გადაწყვეტილებათა მიღებაში. აგრეთვე აღსანიშნავია მათემატიკის განსაკუთრებული როლი კაცობრიობის განვითარებაში და თანამედროვე ცივილიზაციის ჩამოყალიბებაში. საინფორმაციო და გამოთვლითი ტექნოლოგიების განვითარება, სივრცე-დროის სტრუქტურის უკეთ გააზრება, ბუნებაში არსებული მრავალი კანონზომიერების აღმოჩენა და აღწერა, ნათლად წარმოაჩენს მათემატიკის სამეცნიერო და კულტურულ ღირებულებას. რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, მათემატიკა ხელს უწყობს ადამიანის გონებრივი შესაძლებლობების განვითარებას. იგი იძლევა ეფექტიანი, ლაკონური და არაორაზროვანი კომუნიკაციის საშუალებას. მათემატიკის გამოყენებით შესაძლებელია რთული სიტუაციის თვალსაჩინო წარმოჩენა, მოვლენების ახსნა და მათი შედეგების განჭვრეტა. მათემატიკაში შექმნილი აბსტრაქტული სისტემები და თეორიული მოდელები გამოიყენება კანონზომიერებების შესასწავლად, სიტუაციის გასაანალიზებლად და პრობლემების გადასაჭრელად.
პრობლემის გადაჭრისას აუცილებელია მის არსში წვდომა, ადეკვატური მათემატიკური აპარატის შერჩევა, ხოლო ასეთის არ არსებობის შემთხვევაში - მისი შემუშავება; შესასწავლი პროცესისა თუ ობიექტის გააზრებული მოდელის შექმნა, მიღებული მოდელის საშუალებით საჭირო დასკვნების გაკეთება და შემდეგ მათი ინტერპრეტაცია. პრაქტიკული თუ სამეცნიერო პრობლემები, თავის მხრივ მათემატიკას ამარაგებს მნიშვნელოვანი და საინტერესო ამოცანებით. აქედან გამომდინარე, სწავლებისას მნიშვნელოვანი ყურადღება უნდა მიექცეს მათემატიკური მეთოდების გამოყენებას გარემომცველი სამყაროს შემეცნებისას, სოციალურ-ეკონომიკური თუ ტექნიკური პროცესების მართვისას, საყოფაცხოვრებო თუ მეცნიერული პრობლემების გადაჭრისას და მათემატიკური ცოდნის, როგორც ლოგიკურად გამართული სისტემის ჩამოყალიბებას და გადაცემას. გარდა ამისა, მათემატიკის სწავლებისას, ძირითადი ფოკუსის გადატანა როგორც პრაქტიკული ასევე მეცნიერული ხასიათის პრობლემების გადაჭრაზე, აძლიერებს მოსწავლეთა მოტივაციას და აღძრავს მათემატიკისადმი ინტერესს.
ყველა ზემოთთქმულის გათვალისწინებისა და გაანალიზედბის შემდეგ გადავწყვითე სკოლის ბაზაზე ჩამომეყალიბებინა მათემატიკის უფასო წრე რათა დავხმარებოდი ჩენს მოსწავლეებს მათემატიკის გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის განმტკიცებასა და პრაქტიკულ გამოყენებაში, რაც მათ საშუალებას მისცემს უფრო კარგად მომზადებული შეხვდნენ მომავალ საატასტატო თუ ეროვნულ გამოცდებს.

              წრის მუშაობის მიზანიმეათე კლასში დაგეგმილი საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად  სწავლების ოთხივე მიმართულებაში:რიცხვები და მოქმედებები; გეომეტრია და სივრცის აღქმა; მონაცემთა ანალიზი, სტატისტიკა და ალბათობა; კანონზომიერებები და ალგებრა.
       საწრეო მუშაობა ორიენტირებული იქნება მოსწავლის საგნობრივი ცოდნის განმტკიცება-განვითარებაზე და მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებაზე,ასევე მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების განვითარებაზე.წრის მუშაობის განმავლობაში მოსწავლემ  შეძლოს :
    ვარაუდის გამოთქმა და კერძო შემთხვევბში მისი კვლევა;
    საწყისი მონაცემების შერჩევა და ორგანიზება (მათ შორის აქსიომების ან/და უკვე ცნობილი ფაქტების); არსებითი თვისებებისა და მონაცემების გამოყოფა;
    დამტკიცების, დასაბუთების ხერხის შერჩევა (მაგალითად. დასაბუთებისას საწინააღმდეგოს დაშვების მეთოდის გამოყენება, ევრისტული მეთოდის გამოყენება);
    სხვადასხვა ტიპის გამონათქვამის ადეკვატური გამოყენება; მაგალითად: პირობითი გამონათქვამის (“თუ ... მაშინ”), რაოდენობრივი შინაარსის გამონათქვამის, დაშვების, განსაზღვრების, თეორემის, ჰიპოთეზის, შემთხვევათა ჩამონათვალის;
    არჩეული სტრატეგიის ვარგისიანობისა და მისი გამოყენების საზღვრების განხილვა;
    მსჯელობის ხაზის განვითარება, ალტერნატიული გზის მოძებნა, მიღებული გადაწყვეტილების სისწორისა და ეფექტიანობის დასაბუთება; განზოგადებით ან დედუქცით მიღებული დასკვნების ახსნა და დასაბუთება;
    თეორემების, დებულებების დასკვნის ანალიზი ერთი ან რამდენიმე პირობის, შეზღუდვის შესუტებით ან მოხნით;
            

წრის  მუშაობის განრიგი: 2018-2019  სასწავლო წლის  1 სემესტრის ყოველი სამშაბათი 13სთ :30 წთ  და  ხუთშაბათი   15სთ :30 წთ.

სამუშაო პროგრამა
თემა
განხორციელების დრო
რესურსი
შენიშვნა
საწრეო  მუშაობის მიზნის გაცნობა
16.10. 2018 წ
დაფა
კომპიუტერი,აუდიომასალა

ნატურალური და მთელი რიცხვები.
გამყოფი და ჯერადი. მარტივი და შედგენილი რიცხვები.
უსგ და უსჯ
18-.23 .2018წ



დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

რაციონალური რიცხვები.მოქმედებები წილადებზე.
25-30.10. 2018

დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

   ხარისხი და მოქმედებები ხარისხებზე. 
1.-6 .11. 2018წ
კომპიუტერი, დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

ერთწევრი და მრავალწევრი. შემოკლებული გამრავლების ფორმულები.
8.-13 .11. 2018წ
დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

წრფივი განტოლება. წრფივ განტოლებათა სისტემა

15-20. 11 2018წ


დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

სიმრავლე, ქვესიმრავლე.სიმრავლეთა თანაკვეთა და გაერთიანება. ვენის დიაგრამები

22-27.11. 2018წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი




პროპორცია.ნაწილი და პროცენტი

29.11 -4.12. 2018წ.

სხვადასხვა  სახის ტესტები



ზომის ერთეულები
6-11.12 2018.წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი



უტოლობა


13-18.12. 2018წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი



საშუალო, მოდა, მედიანა,დიაპაზონი
20.12. 2018წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი



ფუნქცია. ფუნქციის მოცემის ხერხები




25.12 .2018წ



კომპიუტერი, პროექტორი, ტექსტები


საწრეო მუშაობის შეჯამება
27.12 2018წ











ქ.  ქუთაისის N 24 სკოლის ბაზაზე არსებული   „ნორჩ მათემატიკოსთა წრე“
სკოლა: სსიპ ქ. ქუთაისის N24 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი:   X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  10
მასწავლებელი:   ინგა კვიჟინაძე

წრის მუშაობის მნიშვნელობა და აქტუალურობა : თანამედროვე ეპოქაში მათემატიკა ცხოვრების განუყრელი ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში: მეცნიერებასა და ტექნოლოგიებში, მედიცინაში, ეკონომიკაში, გარემოს დაცვასა და აღდგენა-კეთილმოწყობაში, სოციალურ გადაწყვეტილებათა მიღებაში. აგრეთვე აღსანიშნავია მათემატიკის განსაკუთრებული როლი კაცობრიობის განვითარებაში და თანამედროვე ცივილიზაციის ჩამოყალიბებაში. საინფორმაციო და გამოთვლითი ტექნოლოგიების განვითარება, სივრცე-დროის სტრუქტურის უკეთ გააზრება, ბუნებაში არსებული მრავალი კანონზომიერების აღმოჩენა და აღწერა, ნათლად წარმოაჩენს მათემატიკის სამეცნიერო და კულტურულ ღირებულებას. რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, მათემატიკა ხელს უწყობს ადამიანის გონებრივი შესაძლებლობების განვითარებას. იგი იძლევა ეფექტიანი, ლაკონური და არაორაზროვანი კომუნიკაციის საშუალებას. მათემატიკის გამოყენებით შესაძლებელია რთული სიტუაციის თვალსაჩინო წარმოჩენა, მოვლენების ახსნა და მათი შედეგების განჭვრეტა. მათემატიკაში შექმნილი აბსტრაქტული სისტემები და თეორიული მოდელები გამოიყენება კანონზომიერებების შესასწავლად, სიტუაციის გასაანალიზებლად და პრობლემების გადასაჭრელად.
პრობლემის გადაჭრისას აუცილებელია მის არსში წვდომა, ადეკვატური მათემატიკური აპარატის შერჩევა, ხოლო ასეთის არ არსებობის შემთხვევაში - მისი შემუშავება; შესასწავლი პროცესისა თუ ობიექტის გააზრებული მოდელის შექმნა, მიღებული მოდელის საშუალებით საჭირო დასკვნების გაკეთება და შემდეგ მათი ინტერპრეტაცია. პრაქტიკული თუ სამეცნიერო პრობლემები, თავის მხრივ მათემატიკას ამარაგებს მნიშვნელოვანი და საინტერესო ამოცანებით. აქედან გამომდინარე, სწავლებისას მნიშვნელოვანი ყურადღება უნდა მიექცეს მათემატიკური მეთოდების გამოყენებას გარემომცველი სამყაროს შემეცნებისას, სოციალურ-ეკონომიკური თუ ტექნიკური პროცესების მართვისას, საყოფაცხოვრებო თუ მეცნიერული პრობლემების გადაჭრისას და მათემატიკური ცოდნის, როგორც ლოგიკურად გამართული სისტემის ჩამოყალიბებას და გადაცემას. გარდა ამისა, მათემატიკის სწავლებისას, ძირითადი ფოკუსის გადატანა როგორც პრაქტიკული ასევე მეცნიერული ხასიათის პრობლემების გადაჭრაზე, აძლიერებს მოსწავლეთა მოტივაციას და აღძრავს მათემატიკისადმი ინტერესს.
ყველა ზემოთთქმულის გათვალისწინებისა და გაანალიზედბის შემდეგ გადავწყვითე სკოლის ბაზაზე ჩამომეყალიბებინა მათემატიკის უფასო წრე რათა დავხმარებოდი ჩენს მოსწავლეებს მათემატიკის გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის განმტკიცებასა და პრაქტიკულ გამოყენებაში, რაც მათ საშუალებას მისცემს უფრო კარგად მომზადებული შეხვდნენ მომავალ საატასტატო თუ ეროვნულ გამოცდებს.

              წრის მუშაობის მიზანიმეათე კლასში დაგეგმილი საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად  სწავლების ოთხივე მიმართულებაში:რიცხვები და მოქმედებები; გეომეტრია და სივრცის აღქმა; მონაცემთა ანალიზი, სტატისტიკა და ალბათობა; კანონზომიერებები და ალგებრა.
       საწრეო მუშაობა ორიენტირებული იქნება მოსწავლის საგნობრივი ცოდნის განმტკიცება-განვითარებაზე და მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებაზე,ასევე მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების განვითარებაზე.წრის მუშაობის განმავლობაში მოსწავლემ  შეძლოს :
    ვარაუდის გამოთქმა და კერძო შემთხვევბში მისი კვლევა;
    საწყისი მონაცემების შერჩევა და ორგანიზება (მათ შორის აქსიომების ან/და უკვე ცნობილი ფაქტების); არსებითი თვისებებისა და მონაცემების გამოყოფა;
    დამტკიცების, დასაბუთების ხერხის შერჩევა (მაგალითად. დასაბუთებისას საწინააღმდეგოს დაშვების მეთოდის გამოყენება, ევრისტული მეთოდის გამოყენება);
    სხვადასხვა ტიპის გამონათქვამის ადეკვატური გამოყენება; მაგალითად: პირობითი გამონათქვამის (“თუ ... მაშინ”), რაოდენობრივი შინაარსის გამონათქვამის, დაშვების, განსაზღვრების, თეორემის, ჰიპოთეზის, შემთხვევათა ჩამონათვალის;
    არჩეული სტრატეგიის ვარგისიანობისა და მისი გამოყენების საზღვრების განხილვა;
    მსჯელობის ხაზის განვითარება, ალტერნატიული გზის მოძებნა, მიღებული გადაწყვეტილების სისწორისა და ეფექტიანობის დასაბუთება; განზოგადებით ან დედუქცით მიღებული დასკვნების ახსნა და დასაბუთება;
    თეორემების, დებულებების დასკვნის ანალიზი ერთი ან რამდენიმე პირობის, შეზღუდვის შესუტებით ან მოხნით;
            

წრის  მუშაობის განრიგი: 2018-2019  სასწავლო წლის  2 სემესტრის ყოველი სამშაბათი 14სთ ;30 წთ  და  პარასკევი   14სთ;30წთ.

სამუშაო პროგრამა
თემა
განხორციელების დრო
რესურსი
შენიშვნა
საწრეო  მუშაობის მიზნის გაცნობა
22.01. 2019 წ
დაფა
კომპიუტერი,აუდიომასალა

წერტილი.წრფე.სხივი.მონაკვეთი.ტეხილი.

25.01.-.01.02 .2019წ



დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

კუთხე (მოსაზღვრე,ვერტიკალური, შიგა ჯვარედინად მდებარე, შიგა ცალმხრივად მდებარე კუთხეები)
05.02-12.02. 2019წ

დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

სამკუთხედები (ტოლგვერდა, ტოლფერდა, მართკუთხა სამკუთხედები, სამკუთხედის უტოლობა, პითაგორას თეორემა.
15.02.-22 .02. 2019წ
 დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

მრავალკუთხედები. ოთხკუთხედები.
26.02.-05 .03. 2019წ
დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

პარალელოგრამი, რომბი, მართკუთხედი, კვადრატი.

15.03-22.03. 2019წ


დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი

წრეწირი. წრე. სექტორი (ფართობი, სიგრძე)

26.03-02..04. 2019წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი




სიმეტრია. ღერძული და ცენტრული სიმეტრიები.

05.04 -12.04 2019წ.

                   დაფა, ცარცი,
სამუშაო ფურცლები, კალამი



ამოცანების ამოხსნა კოორდინატთა სისტემის გამოყენებით.
16.04-19.04 2019.წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი



მრავალწახნაგები. მართკუთხა პარალელეპიპედი. კუბი.


23.04-30.04. 2019წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი



ამოცანები მონაცემთა საკმარისობაზე.
03.05-14.05. 2019წ

   დაფა, ცარცი,
სამუშაო  ფურცლები, კალამი



სხვადასხვა ამოცანები.




14.05-29.05. 2019წ
კომპიუტერი, პროექტორი, ტესტები


საწრეო მუშაობის შეჯამება
31.05-07.06. 2019წ










  

                                                                                                 
         

































No comments:

Post a Comment